Överallt hör du lika övertygande som motsatta åsikter om vad som faktiskt gäller när det kommer till mat. Uteslutningar, restriktioner, förbud ställs emot formler, fysik och rena Excelonanin. Ju kortare och lättare att förstå desto troligare är det att det är nerdummad skit gjord för att vara så lättsåld som möjligt. Ju mer avancerat och obegripligt desto troligare är det att du inte kommer orka följa det. Här kommer vår filosofi, vi kallar den Inte coach-modellen.

Håll till godo.

För vem? Dig som tränar 3-5 gånger i veckan och blir trött på riktigt.

Vad är förbjudet? Inget.

Vad är inte-så-bra? Skräpmat.

Vad är bra? Mat du lagat själv från basvaror.

Måste man äta sallad? Ja.

Får man dricka alkohol? Ja.

Riktlinjer innehåll? Fett innehåller mycket kalorier. Sallad innehåller lite kalorier.

Hur ofta ska man äta? När man är hungrig. Gäller kvinna också.

Om man vill gå upp/ner i vikt? Ät mer/mindre.

Får man äta kolhydrater? JA FÖR HELVETE

Hur ska man träna? Ja.

Är sötningsmedel farligt? Nej, det är fan svinbra.

Måste man äta varierat? Nej.

Måste man äta mellanmål? Nej.

Vad ska man göra om man får panik? Ta det lugnt och håll kursen.

Vad ska man göra om man råkat vräka i sig en massa skräp? Glöm och gå vidare. Skuldkänslor är förbjudna.

Övriga riktlinjer: Sov jättelänge. Vila när du är trött. Försök byta jobb om ditt jobb får dig att må dåligt. Sluta ät när du är mätt. Ha roligt. Drick mycket vatten. Prova nya saker. Dansa på bordet. Bry dig inte om vad andra tycker. Var snäll.

Jag är inte coach men

Share
Podbean App

Play this podcast on Podbean App